Friday, September 11, 2009

Terkenang....;(

mlm td tbe2 ms tgh dok borak2 dgn ibu..
aku teringt kt someone~n aku rindu sgt2 kt dia...tp...
dia dh xdak..*meninggal...;( ms t'ingt mlm td aku rase nk nangis sgt2..tp dpn ibu mls la nk tnjukkn..aku diam jek...
aku RINDU nk dgr suare arwah...
aku RINDU nk lepak n gurau dgn arwah...
aku RINDU nk tdoq n peluk arwah...
aku RINDU nk panggil nme arwah*busu lin*..nme sbenar haslinda..

aku terbayangkn ms saat akhir aku jmpe arwah n pd ms tu la 1st time aku dpt melawat arwah sakit..
dia terlantar sakit slame 1tahun..aku xdpt pi tgk coz de "masalah" skit..
n aku xsangka ms tu adlh ari terakhir arwah kt muka bumi ni...
arwah koma slame 1tahun akibat pendarahn dlm otak..sbnyk 7pembedahan arwah kena jalani ms dlm koma..

ari yg aku dpt pi tgk arwah tu tetap dlm keadaan yg same dgn alat bantuan pernafasan..
tp aku dpt rase yg ms tu dia still dpt dgr pe yg org lain ckpkn..even matenyer tertutup..
coz ms aku pegang tgn dia,aku cium pipi n dahi dia...aku bisik kt telinga dia "busu zura nk blk,sok zura dtg lg tau.." dia beri respon..dgn menggerakkn jari2 dia dgn kuat yg aku genggam ms tu..aku t'kjut gak..tp aku dh phm yg dia xbg aku blk dulu or dia bg respon "ya"..
then air mata dia berlinang dgn slownyer..aku sedih gak ms tu..tp aku tahan...
aku blk dr hospital kul 8pm..

dlm kul 1am aku tgh tdoq aku dpt call yg btau "busu lin dh xdak"...
aku sedih yg teramat...tp aku redha coz dr dia tanggung sakitnyer lbih elok dia pergi dgn tenang..dia dh menanggung sakit slame 1thn kte xtau pe yg dia rase..
ibu arwah pun dh redha kn..tp of coz la xdpt nk lupekn ank bongsu dia yg dia sgt sygkn....

arwah mmg seorg yg akn meriuhkn keadaan...
happy go lucky...
manje..
sempoi...
baik sgt2...
arwah dgn aku dh mcm adk beradik...
tiap jumaat ibu dia akn pi kt kubur arwah dgn bw bunga ros..
arwah dh meniggal hmpr 3 or 4 thn..tp ibu n ayah arwah xprnh lg jemu dgn sdekahkn yassin dan fatihah dan pi kubur tiap jumaat bw ros merah utk arwah..coz arwah sk sgt bunga ros..
arwah meninggal sbg anak dara...dia xsempat nk tunang n arwah jatuh sakit semasa trkh ari pertunangan hmpr dkt sgt2..
hmmm....
itulah suratan takdir...
hidup mati kte sbg hambaNYA tlh di tentukan..

*aku amat merindui arwah!!~~~;(
*sejak aku b'umur 3bln dia yg sllu m'jage aku semasa ibu bz..
*dia yg mandikn aku..jage aku...smp la aku bsar dia akn dtg umah amik aku..
ajak aku tdo n berpuase dgn dia tiap bln puase..
*aku dh lme xdpt wat gtu..krn dh kehilangn dia dlm idop aku..


No comments:

Post a Comment